« Terug naar Blog

Betaalde online enquêtes - Hoe werkt dat precies?

Hoe werken online onderzoeken?


Als het op betaalde online enquêtes aankomt, ben jij de specialist. Welke koffiemerken ken je, wat voor handlotion gebruik je, heb je thuis een droogkast, welke smaak chips vind jij het lekkerst? Het zijn allemaal vragen waarop je in het kader van onze online enquêtes misschien al wel eens hebt moeten antwoorden. Eerder bespraken we al de verschillende soorten online onderzoeken en nu gaan we na hoe betaalde online enquêtes precies werken.

Persoonlijkheidsvragen

Betaalde online enquêtes kan je eigenlijk nog het best vergelijken met een conversatie tussen de CEO van een groot bedrijf en zijn klant. Net zoals je in een restaurant soms gevraagd wordt of je het eten lekker vond en of de bediening goed was. De manager wil eerst weten wie je bent, zodat hij weet dat hij de juiste vragen aan de juiste persoon stelt. Om de doelgroep voor online enquêtes te bepalen, willen we meer weten over je leeftijd, beroep, gezinssamenstelling, burgerlijke staat, woonplaats en opleidingsniveau.

Kwantitatieve vragen: wie, wat en hoeveel?

Hoe vaak ga je naar de bioscoop? Wat eet je het liefst op je boterham? Wie in het gezin doet de boodschappen? Hoe frequent koop je nieuwe schoenen voor je kinderen? Dit soort vragen zijn het makkelijkst te beantwoorden en geven marktonderzoekers inzicht in je gedrag. Een hamburgerrestaurant dat een nieuw menu wil lanceren, zal eerst willen weten hoe vaak jij uit eten gaat.

Kwalitatieve vragen: waarom?

Dit soort vragen is moeilijker te beantwoorden omdat ze peilen naar je emoties. Ondernemingen willen weten wat jij over hun merk denkt en of dat wel overeenstemt met het imago dat ze in reclamecampagnes uitdragen. Apple scoort wat dat betreft met I Can Do Anything! bijzonder goed. Dat noemen we merkbetrokkenheid. Net zoals je in de winkel door een besluiteloze vriendin soms gevraagd wordt welk jurkje je nu het mooiste vindt, willen bedrijven met online enquêtes achterhalen wat jouw gevoel bij een bepaald merk is.

Merkloyauteit

Klanten winnen is een zaak, ze ook behouden ligt vaak moeilijker. Bedrijven willen bijvoorbeeld weten of je hun frisdrank nog wel lust. Zo leed Coca Cola in de jaren ’80 gigantische verliezen toen ze met de “New Coke” een nieuwe zoetere smaak op de markt brachten. Hadden ze toen online enquêtes kunnen organiseren, hadden ze deze totale flop kunnen vermijden en geweten dat de consument liever loyaal bleef aan het oude concept van de “Coke Classic”.

Word expert in betaalde online enquêtes!

We kopen al lang geen sportschoenen meer gewoon omdat Michael Jordan ze ook draagt. Vandaag ben jij het die bepaalt hoe de nieuwste voetbalschoen eruitziet. Organisaties doen het liefst van al een beroep op een trouwe online gemeenschap van kritische consumenten zoals jij om te weten wat er beter kan. Geef de toekomst vorm en meld je nu aan voor de betaalde online enquêtes van OpinionWorld!


« Terug naar Blog

Schrijf je vandaag nog in!

of voer hier je gegevens in
Selecteer geslacht