« Terug naar Blog

Offline versus online enquêtes

Offline versus online


Er wordt aan de deur gebeld … Voor je staat een nette dame met een grote tas om de schouders die je vraagt of je even tijd hebt om wat vragen te beantwoorden … Nee, dat heb je niet, want je hebt het veel te druk met van alles en nog wat. Zo ging het er in de prehistorie van het marktonderzoek aan toe. Nu vul je bij OpinionWorld gewoon betaalde online enquêtes in wanneer jij daar zin en tijd voor hebt. Toch zijn “offline” enquêtes niet helemaal uit de mode. OpinionWorld staat even stil bij de verschillen tussen online en offline enquêtes.

Het nut van offline enquêtes

Bij offline enquêtes denken we niet alleen aan de sympathieke dame van hierboven, maar ook aan telefonische enquêtes en winkels die je bij het buitengaan vragen om een korte vragenlijst over hun producten of diensten in te vullen. Zelfs het verzamelen van gegevens via applicaties op je smartphone wanneer je even geen Wi-Fi hebt, is een vorm van offline marktonderzoek. Toch kunnen we pen en papier nog niet helemaal bannen, denk maar aan doelgroepen, bijvoorbeeld senioren, die geen toegang tot het internet hebben.

De voordelen van online enquêtes

Nog los van het verkleinen van de ecologische voetafdruk van marktonderzoek hebben online enquêtes tal van voordelen:
  • Snelheid: Op zeer korte tijd kunnen er met online enquêtes zeer veel gegevens verzameld en verwerkt worden.
  • Kostenbesparend: Offline enquêtes verslinden niet alleen veel papier – je wil niet weten hoeveel bomen er vroeger aan marktonderzoek verloren zijn gegaan –, maar bovendien wordt ook nog eens de personeelskost van een marketeer uitgespaard.
  • Efficiëntie: Met een enkele muisklik kunnen online enquêtes naar een specifieke doelgroep uitgezonden worden. Om het consumentengedrag van een bepaalde demografische groep in kaart te brengen kan dit proces oneindig herhaald worden.
  • Tijdbesparend: Betaalde online enquêtes kunnen ingevuld worden waar en wanneer jij dat wenst.
  • Anonimiteit: Online enquêtes worden uitgevoerd met het grootste respect voor je privacy, zodat je in alle eerlijkheid je mening kunt geven, terwijl het bij persoonlijke interviews soms toch vervelend is om op “gênante” of intieme vragen te moeten antwoorden.
Bedrijven en organisaties willen voortdurend weten wat consumenten denken, voelen en hoe ze zich gedragen. Er bestaat eigenlijk geen betere manier om dit te meten dan met betaalde online vragenlijsten want op die manier stroomt de feedback van de klant, jouw mening dus, rechtstreeks naar de beslissingsmakers.

Online geld verdienen met betaalde online enquêtes

Het grootste voordeel van online enquêtes is nog dat je iets kunt bijverdienen door je mening te geven over de producten en diensten waar je dagelijks gebruik van maakt. Wil jij ook deel uitmaken van onze online gemeenschap van kritische stemmen? Registreer je dan hier voor de betaalde online enquêtes van OpinionWorld!


« Terug naar Blog

Schrijf je vandaag nog in!

of voer hier je gegevens in
Selecteer geslacht