« Terug naar Blog

Betaalde enquêtes – De OpinionWorld aprilvis blog

1 april

Wat verandert er vandaag voor onze betaalde enquêtes? Zou je ons geloven als we je vertellen dat we je vanaf nu alleen nog maar papieren enquêtes zullen opsturen? Of dat de winnaar van onze driemaandelijkse prijsloting een dag lang in de stoel van een CEO moet plaatsnemen om zijn of haar mening in de praktijk om te zetten? Het is 1 april en dan wil het al wel eens voorvallen dat je bij de neus wordt genomen. Maar waar komt deze geestige traditie eigenlijk vandaan? Dat – en de beste 1 april poetsen die ooit gebakt werden – ontdek je in onze OpinionWorld aprilvis blog.

Het feest van de zotten

Er bestaan verschillende theorieën over de oorsprong van de 1 aprilgrap, maar de meest populaire verklaring gaat terug tot de omschakeling naar de huidige Gregoriaanse kalender in 1582. Voordien viel Nieuwjaar op het einde van maart en uit rebellie, koppigheid of onwetendheid bleven mensen het nieuwe jaar gewoon op de eerste dag van april vieren. Gaandeweg is dit “feest van de zotten” een eigen leven gaan leiden en vandaag haalt men op 1 april wereldwijd grappen, grollen en fratsen met elkaar uit.

De beste 1 aprilgrappen allertijden!

Tussen twee betaalde enquêtes door mag er al eens gelachen worden. Daarom hebben we voor jou een selectie gemaakt van de beste 1 aprilgrappen ooit – waarvan je denkt dat niemand er ooit zou intuinen. En toch …
  • Vliegende pinguïns, de spaghettiboom, Shakespeare die eigenlijk een Fransman zou geweest zijn, de geurtelevisie of een gratis concert van de beroemde pianist “Lirpa Loof” (omgekeerd April Fool) zijn slechts enkele grappen die de BBC op het Engelse publiek losliet.
  • Ook Google zit niet om een geintje verlegen want in 2007 kondigde het bedrijf aan dat ze Gmail met een knop zouden uitrusten om je mails per post thuis te laten bezorgen.
  • IKEA kwam vorig jaar op de proppen met de Ikea föne – een zelfbouwtelefoon met niet minder dan 3000 onderdeeltjes!
  • In eigen land zorgde het bericht van de VRT in 2001 dat amnestie zou verleend worden voor verkeersboetes bij de politie voor roodgloeiende en overbelaste telefooncentrales.
  • Ook de grap van InBev dat in 2012 de Jupiler Pink lanceerde met de slogan “Vrouwen weten waarom” of hoe de Nederlanders dit jaar massaal geloofden dat Ola haar raketijsje uit de rekken zou halen, wisten wij zeer te smaken!

Online geld verdienen met betaalde enquêtes … dat is geen grap

Vanuit je luie zetel je mening geven en online geld verdienen? We houden je niet voor de gek! Lees maar eens wat onze respondenten over de betaalde enquêtes van OpinionWorld vinden of waarom onze klanten jouw deskundige mening zo waarderen. Laat je niet beetnemen en draag via onze betaalde enquêtes bij aan innovatie en verbetering!

« Terug naar Blog

Schrijf je vandaag nog in!

of voer hier je gegevens in
Selecteer geslacht