« Terug naar Blog

Betaalde online enquêtes – Een kwestie van de juiste vragen stellen!

Betaalde online enquêtes – Een kwestie van de juiste vragen stellen!


We weten dat je van frisdrank houdt en daarom willen we een nieuw drankje op de markt brengen. We dachten aan watermeloen of aardappel, maar wilden je dit eerst vragen. Dus welke smaak zou je verkiezen en hoe groot moeten de flesjes zijn? Deze vraag zou in betaalde online enquêtes niet echt werken. Maar hoe stellen we dan wel de juiste vragen in online onderzoeken? En wat zijn de valkuilen bij het opstellen van betaalde online enquêtes? OpinionWorld legt uit …

Soorten vragen in online onderzoeken?

Afhankelijk van wat bedrijven en andere organisaties willen weten, stellen we je in betaalde online enquêtes verschillende soorten vragen:
  • Ja/nee vragen: Hou je van frisdrank?
  • Multiple choice: Wat is je favoriete drank? Water, frisdrank, fruitsap of iets anders?
  • Ordinale vragen: Hoeveel geef je wekelijks uit aan frisdrank? 0 – 10€, 11 – 25€ of meer?
  • Intervalvragen: Hoe zeer hoe je van de volgende smaken: watermeloen, aardappel of mango? Walgelijk / Liever niet / Neutraal / Lekker / Overheerlijk
Soms moeten we je in online onderzoeken gewoon zaken recht voor de raap vragen. Dat doen we aan de handen van open vragen. Bijvoorbeeld: Hoeveel verschillende soorten frisdrank heb je nu in je koelkast staan?

Valkuilen bij het opstellen van online betaalde enquêtes

Online onderzoeken moeten neutraal zijn en mogen de respondent – jij dus – niet in een bepaalde richting leiden. “Is gezondheid belangrijk voor je?” gevolgd door de vraag “Vind je dat frisdranken ongezond zijn?” dwingt je bijna om tweemaal ja te antwoorden.

Soms spelen er ook psychologische aspecten bij het invullen van betaalde online enquêtes. Onderzoek heeft uitgewezen dat meisjes die voor een wiskundeproef hun geslacht moeten opgeven slechter scoren dan zij dit dat niet moeten doen. Daarom wordt er in sommige gevallen pas op het einde van online onderzoeken naar je geslacht, inkomen of ras gevraagd.

Voor de juiste antwoorden rekenen we op jou!

Natuurlijk gaan we niet echt een frisdrank op de markt brengen. Maar als een bedrijf beslist om dat te doen, bepaal jij in onze betaalde online enquêtes wel de nieuwe smaak! Nu we weten hoe we in online onderzoeken de juiste vragen stellen, wachten we alleen nog op jouw antwoorden! Registreer je hier voor de betaalde online enquêtes van OpinionWorld en verdien geld online!

« Terug naar Blog

Schrijf je vandaag nog in!

of voer hier je gegevens in
Selecteer geslacht