« Terug naar Blog

Marktonderzoek en betaalde online enquêtes anno 2016 – Jouw mening is belangrijker dan ooit!

Het belang van marktonderzoek

Als we vroeger niet tevreden waren over een product of dienst dan zeiden we dat hooguit tegen een oom of tante en enkele vrienden. Vandaag bereiken we via de sociale media in een klap duizenden vrienden met onze negatieve ervaring. Commerciële organisaties willen met marktonderzoek en betaalde online enquêtes dergelijke imagoschade voor zijn. Marktonderzoek aan de hand van betaalde vragenlijsten is belangrijker dan ooit en in deze OpinionWorld blog ontdek je waarom dat zo is!

De consument – jij dus – is meer dan ooit koning!

Dankzij online onderzoeken weten bedrijven wat er bij hun doelgroep leeft en wat hun verwachtingen zijn over nieuwe ideeën. In de moderne marketing staat de consument centraal en worden marketingstrategieën helemaal afgestemd op wat jij antwoordt in betaalde online enquêtes. Op die manier wordt vermeden dat merken een blauwtje lopen en dat je niet valt voor de charmes van de (bikkelharde) concurrentie.

Met onze smartphones leven we steeds meer online

Ken jij eigenlijk nog iemand zonder smartphone? Het feit dat vrijwel de hele actieve wereldbevolking op een of andere manier online verbonden is, opent oneindige mogelijkheden voor online onderzoeken en marktonderzoek. Maar deze permanente connectiviteit heeft ook een keerzijde. Negatieve commentaren verspreiden zich als een lopend vuurtje over het internet en dat kunnen bedrijven uiteraard missen als de pest. Dit wordt zoveel mogelijk opgevangen door aan de hand van mobiele betaalde vragenlijsten rechtstreekse feedback te vragen.

Online onderzoeken voor specifieke doelgroepen

In de huidige economische omstandigheden is het voor ondernemingen cruciaal om een welomlijnde doelgroep te bepalen. Niet iedereen is immers geïnteresseerd in badkamermeubelen of babyspulletjes. Dankzij betaalde online enquêtes voor specifieke doelgroepen – fietsliefhebbers, alleenstaande moeders of vaders, gamers, voetbalfans, enzovoort – kunnen bedrijven zich focussen op die mensen die meer geneigd zijn om bij hen te kopen.

Verdien geld online met betaalde vragenlijsten!

Online onderzoeken worden dus niet alleen gebruikt om iets te leren, maar vooral om knopen door te haken en beslissingen te nemen. In een tijdperk waarin we alles waar en wanneer dan ook kunnen kopen, willen bedrijven hun klanten nog meer aan zich binden. In betaalde enquêtes geef jij precies aan wat je van hun producten en diensten verwacht.

Daarom ben jij de baas in de online onderzoeken van OpinionWorld. Neem plaats in de virtuele zetel van een CEO en verdien geld online met betaalde vragenlijsten!

« Terug naar Blog

Schrijf je vandaag nog in!

of voer hier je gegevens in
Selecteer geslacht