« Terug naar Blog

OpinionWorld neemt je mee naar het pretpark!

OpinionWorld neemt je mee naar het pretpark!

We hebben al even van het eerste lentezonnetje mogen genieten – en de komende weken en maanden hopelijk nog veel meer. En wat is er dan leuker dan een uitstapje naar een van onze Belgische pretparken? Maar wat hebben attractieparken met online enquêtes te maken en wat zijn de nieuwste trends in pretparkland? Bij OpinionWorld klikken we de veiligheidsbeugels vast en maken we ons klaar voor een bloedstollende rit van kurkentrekkers en loopings!

Online enquêtes en pretparken

Sinds de opening van het eerste pretpark ter wereld “Bakken” (Denemarken) in 1583 is er heel wat veranderd in de entertainment sector. Voor de allerkleinsten zijn ze vaak het hoogtepunt van de zomer, maar themaparken zijn vooral big business. Of je nu op Jungle Mission gaat in Bellewaerde, kiest voor waterpret op de Boomstammetjes in Plopsaland De Panne of met de Typhoon in Bobbejaanland de ultieme kick opzoekt, samen met miljoenen anderen neem je deel aan de bloeiende economie van de thema- en pretparken.

De kostprijs van een nieuwe attractie kan gemakkelijk oplopen tot 100 miljoen euro en net daarom is marktonderzoek aan de hand van online enquêtes zo belangrijk. “Wat is je budget voor een daguitstap, welke attracties vind je leuk, ga je met vrienden of met het hele gezin naar een themapark?” zijn slechts enkele vragen waarop de grote spelers een antwoord willen alvorens in een pretpark of nieuwe attractie te investeren. Ook om de beleving en de service nog te verbeteren, zijn pretparken aangewezen op jouw mening!

Een voorbeeld van hoe het alvast niet moet, is Six Flags. De Amerikaanse pretparkgroep had de financiële catastrofe met de overname van Walibi in 1998 perfect kunnen vermijden door vooraf met online enquêtes de Belgische markt af te tasten. De reden voor deze mislukking was immers gelegen in het feit dat pretparken in België – anders dan in de Verenigde Staten – een familiale aangelegenheid zijn en omdat we verknocht waren aan het sterke merk “Walibi”. In 2004 verloor het park dan ook haar “vlaggetje” en werd het terug gewoon het oude vertrouwde Walibi.

Het pretpark van de toekomst

Sneller, hoger, interactiever en vooral spectaculairder, daar mogen we ons in de toekomst aan verwachten. Maar er zijn nog een aantal andere interessante trends in pretparkland:
  • De wachttijden voor attracties zullen verkort worden doordat je met je smartphone een plaatsje kunt reserveren.
  • Attractieparken zullen groener worden door gebruik te maken van hernieuwbare energie zoals zonnepanelen en door achtbanen te ontwikkelen die aangedreven worden door het gewicht van de mensen zelf.
  • De klassieke rollercoaster op rails zal vervangen worden door robotgeleide wagentjes zonder rails.

Een uitje naar een pretpark … dankzij betaalde online enquêtes!

We weten dat pretparken niet goedkoop zijn, maar ook daar hebben we aan gedacht, want je kunt de punten die je met de betaalde online enquêtes van OpinionWorld verdiend hebt via PayPal ook inwisselen voor cash geld … bijvoorbeeld voor een onvergetelijk en spannend uitje. Registreer je voor onze rollercoaster van opwindende online enquêtes en verdien geld online!


« Terug naar Blog

Schrijf je vandaag nog in!

of voer hier je gegevens in
Selecteer geslacht