« Terug naar Blog

Online onderzoeken: Heeft televisie nog toekomst?

Wereld Televisie Dag - online onderzoeken

In onze online onderzoeken bepaal jij niet alleen hoe de televisie van de toekomst eruit ziet, maar ook wat erop te zien zal zijn.

21 november werd door de VN uitgeroepen tot Wereld Televisie Dag. Niet om het apparaat zelf te vieren, maar eerder omwille van de filosofie erachter. De televisie staat in de hedendaagse maatschappij symbool voor communicatie en globalisatie. Het is een venster op de wereld dat de aandacht vestigt op internationale conflicten, natuurrampen en tal van andere belangrijke en maatschappelijk relevante onderwerpen. Televisie is er echter ook om ons te entertainen en als we even geen online onderzoeken invullen, zitten we vaak voor de buis.

Hoe ziet de tv van de toekomst er uit?

Sinds de uitvinding van de eerste mechanische televisie in 1843, gevolgd door de elektronische televisie in 1907, de eerste uitzending in kleur in 1928 tot de digitale televisie, heeft onze beeldbuis een indrukwekkende evolutie doorgemaakt. Vandaag biedt elke fabrikant al “smart tv’s”, die van onze televisie eigenlijk een grote, multifunctionele tabletcomputer maken. Vandaag kan iedereen die een camera en een YouTube-kanaal heeft zelf televisie maken en televisiekijken doen we lang niet meer alleen in onze huiskamer. De toekomst van televisie is dus niet het televisietoestel zelf!

De toekomst van “televisie” ligt in jouw handen!

Televisie zal steeds meer op maat van de consument gemaakt worden. De nadruk zal komen te liggen op de inhoud en hoe het bij ons terechtkomt. We kijken immers tv op onze mobiele telefoon, op onze computer en onze tablets. Om de ervaring van de kijker nog te verbeteren, zal televisie alsmaar interactiever worden. Productiehuizen en mediabedrijven zullen als het ware voortdurend online onderzoeken uitvoeren om te weten te komen wat jij op het scherm van jouw keuze wil zien. En dankzij virtual reality spelen we binnenkort gewoon zelf de hoofdrol in de volgende Hollywoodfilm.

Wist je trouwens dat je met de online onderzoeken van OpinionWorld punten kunt sparen voor een nieuwe televisie?


« Terug naar Blog

Schrijf je vandaag nog in!

of voer hier je gegevens in
Selecteer geslacht
Ik heb het Privacybeleid en de Algemene Voorwaarden gelezen, begrepen en akkoord bevonden. Ik begrijp dat ik e-mails zal ontvangen over relevante enquêtes en updates van het lidmaatschap als ik gebruik wil maken van de dienst.
Ik geef toestemming voor het verzamelen, gebruiken en delen van mijn profielgegevens ten behoeve van deelname aan marktonderzoek. U kunt zich te allen tijde uitschrijven.