« Terug naar Blog

Betaalde enquêtes België: “Coca Cola of Pepsi?”

Cola of Pepsi? - betaalde enquêtes België


Iedereen heeft wel zo z’n favoriete merk en in de betaalde enquêtes België van OpinionWorld krijg jij de kans om je voorkeur uit te spreken.
Wat als we je in onze betaalde enquêtes België zouden vragen welke frisdrank je het liefste drinkt? Uit recente betaalde vragenlijsten blijkt dat er grote verschillen bestaan tussen de consumenten die voor het blauwe blikje van Pepsi of het rode flesje van Cola kiezen. Je keuze voor een bepaald merk zegt dus misschien wel iets over je persoonlijkheid. OpinionWorld – de specialist voor betaalde enquêtes België – nam de onderzoeksresultaten onder de loep!

De colaoorlog tussen Pepsi en Coca-Cola

Het “colaverhaal” begint in 1886 toen John S. Pemberton het originele recept van Cola ontwikkelde. 13 jaar later creëerde de apotheker Caled Bradham Pepsi Cola. Op dat moment verkocht Coca-Cola al miljoenen liters per jaar van het bruine, suikerrijke drankje. Het was pas met de opkomst van de light drankjes in de jaren ’60 dat de zogenaamde “colaoorlog” in alle hevigheid losbarstte. Tot op de dag van vandaag proberen beide merken elkaar met de meest spectaculaire reclamecampagnes de loef af te steken. Onder meer aan de hand van betaalde vragenlijsten proberen ze hun drankjes nog lekkerder, gezonder of aantrekkelijker te maken.

Verrassende verschillen tussen de consumenten van de Koningen der Cola

Het zal je misschien verbazen maar uit betaalde vragenlijsten blijkt dat de grootste groep Pepsi drinkers bestaat uit 65-plussers, daar waar het grootste publiek Coca-Cola drinkers tussen de 35 en 44 jaar oud is. In Amerika drijft de colaoorlog zelfs een politieke kloof tussen de bevolking: Pepsifanaten zijn overwegend Democraat, terwijl er zich onder de Conservatieven meer Coca-Coladrinkers bevinden. Alarmerend voor beide merken is dat het frisdrankverbruik bij jongeren tussen de 18-24, wellicht uit gezondheidsoverwegingen, afneemt.

Maak of kraak merken met betaalde enquêtes België!

Betaalde enquêtes België dat betekent online geld verdienen en betaald worden voor je mening over een product of dienst. Voor merken, zoals bijvoorbeeld Cola of Pepsi, is het een manier om te leren wat mensen over hun aanbod vinden en hoe ze dit nog kunnen verbeteren. Als beloning voor je eerlijke feedback zijn er cadeaubonnen, cash geld, iTunes tegoed of een Spotify-lidmaatschap.


« Terug naar Blog

Schrijf je vandaag nog in!

of voer hier je gegevens in
Selecteer geslacht
Ik heb het Privacybeleid en de Algemene Voorwaarden gelezen, begrepen en akkoord bevonden. Ik begrijp dat ik e-mails zal ontvangen over relevante enquêtes en updates van het lidmaatschap als ik gebruik wil maken van de dienst.
Ik geef toestemming voor het verzamelen, gebruiken en delen van mijn profielgegevens ten behoeve van deelname aan marktonderzoek. U kunt zich te allen tijde uitschrijven.